Wednesday, June 30, 2010

EXCELL9


tibe2 ak yg mlm ni x taw nak wat pe membuka kembali gambar2 n blog2 yg berkaitan dgn excell9..teringat wajah rakan2..teringat kegemilangan result spm 2009 yg kita lakar bersama...teramat indah...tapi itu hanyalah kenangan silam yg tidak boleh diulang semula....

kini sume dah dewasa,membawa misi dan arah tuju hidup masing2...di tempat yg baru dan kawan yg baru...dgn harapan yg satu, berjaya mencapai cita2 yg diimpikan...

terlalu rindu pada suasana dahulu...warden2 yg memekik melolong memarahi...jeritan cikgu wan dan cikgu saidah kerana x siap homework...tangisan cikgu wan kerana kecewa dgn sikap sesetgh yg x wat hw n x penuhkan modul...senyuman dan pengalaman hidup cikgu add math yg selalu dikongsi bersama...ustaz baki yg x jemu2 menyampaikan hujah yg melenakan kami membuai mimpi kecuali bila cerita kawin n ehem2,budak laki kmbali segar n soalan bertalu2 dilontarkan...

x lpe juga rakan2 ak yg berjuang berhabis2san hingga ke saat terakhir spm....jannah,ika,wani,ain ali,fiza,chulin n lain2..ak masih ingat dulu...esoknya ada trial bio, ak n ain ali menghafal giler2 bio sambil jln2 satu aras utk hilangkan ngantuk sampai kul 3 pagi...(kt u ak x brani buat la)...ain sup campbell and ak dgn nescafe....terlalu indah waktu dulu...

segal susah payah dan pahit jerih akhirnya terbayar juga...spm tmpt ke3 dlm malaysia...

ak harap kehidupan kt u ni lebih baik dari dulu..ak akui yg skang xde la sesibuk dulu...se pack dulu and setension dulu.....tapi ak akn cube menjadi lebih baik dari dulu...bukan sahaja dari segi ilmu malah amalan dan cara berfikir ak diharap lebih matang dri dahulu..insyaAllah...

MAJALAH SINERGI



MAJALAH SINERGI....
diperkenalkan oleh kakak2 halaqah aku yg menghimpunkan kebanyakan penulis2 dari utp..alhamdulillah,ak bersyukur bukan sbb dorg utp tapi sekurgnya cahaya dakwah di sini bersinar dan ak amat kagum dgn semangat dorg utk berdakwah...dari bilik,di blog,ke sekolah2 dan kini di majalah...islam perlu disebarkan dan kerja dakwah adalah wajib utk sume umat islam...insyaALLAH~

Kepada kwn2 ak integomb esp BUDI(hehe...)..korg mesti baca majalah ni taw...berbaloi-baloi...

BAHAGIANYA AK KAT UTP....


kini dah masuk sem 2 dan 6 bulan ak menjejakkan kaki di bumi utp di toronto(tronoh) yg terindah ni....ak berasa bersyukur kerana dipertemukan dgn kakak2 usrah dan RM yg bnyk membimbing ak menjadi insan yg baik dan solehah....

DAKWAH DI MRSM LENGGONG DAN SERATAS...


pengalaman bersama2 kakak senior menjalankan dakwah ke sekolah2 ni mmg menyentuh jiwa ak...sangat indah..sangat manis...terasa seperti dakwah rasulullah...kami ber5 menaiki kereta kancil dan membelah jalan berjam2 menuju ke destinasi...sume yg pegi ni ikhlas menjalankn akwah kerana Allah..ak sgt kagum dgn mereka....

kak syu ada cakap "kita walaupun penat nak gi sane sini n x diberi imbalan pun, tapi bila lihat muka adik2 yg sedang menunggu dan excited dgn kehadiran kami, sume kepenatan akan hilang begitu saja"

mmg ak akui,duit minyak,mknn,sediakan bhn2 sume dorg share same2 utk adik2 sek men...ya Allah, ak sangat kagum..andai sume umat seperti ini, sungguh Malaysia akan aman...

" WAHAI ORG2 YG BERIMAN! MAUKAH KAMU AKU TUNJUKKAN SUATU PERDAGANGAN YG DAPAT MENYELAMATKAN KAMU DARI AZAB YG PEDIH?IAITU KAMU BERIMAN KEPADA ALLAH DAN RASULNYA DAN BERJIHAD DI JALAN ALLAH DGN HARTA DAN JIWAMU.ITULAH YG LEBIH BAIK BAGI KAMU JIKA KAMU MENGETAHUI " (as-saffat 61:10-11)

ayat yg pada suatu masa dulu penah diterangkan oleh kak atifah kepada ak...dalam ayat ni Allaah dah bgtau 'RAHSIA DAN CARA' utk kita selamatkn diri dari neraka...jadi,sama2 la kita berjihad ke jalan Allah...ya,biasiswa yg ak dapat akn ak infakkan utk kerja2 dakwah, masa yg ak ada akn ak cuba infakkan utk agama Allah(bukan ilmu dunia semata-mata) dan tenaga yg x seberapa ni akn ak cuba gunakan utk menyampaikan risalah islam..semoga syiar islam kembali senyum(ayt raihana nasuha).....ak akn cuba jalankan dakwah kepada keluarga dan kwn2 ak..insyaAllah...

Alhamdulillah,ak selesa hidup di utp dikelilingi kakak2 senior yg tidak jemu2 meluangkan masa mengadakn halaqoh iman di bilik ak dan rkn2 ak....insyaAllah ak menanam impian utk menjadi seperti mereka...semoga sentiasa beristiqamah bermujahidah di jlnNya...